Prova sul campo: Moduli FV

Una comparazione nel mondo reale dei Moduli FV Mono, Poly, PERC e Dual.

Rendimento fotovoltaico totale: --
S
Rendimento fotovoltaico totale: --
S
Rendimento fotovoltaico totale: --
S
Rendimento fotovoltaico totale: --
S
Rendimento fotovoltaico totale: --
E
Rendimento fotovoltaico totale: --
W
Romania
--
--
Data di installazione: 09-03-2020
--
--
--
--
--
--
--
Irraggiamento

* This is a field test and the results are specific for this installation on this location please research which is the best solution for your own situation as the results can be different based on environmental influences.

Total solar yield as of 27/03/2023 when the results were reset:
Mono: 9158 kWh
Split-cell: 9511 kWh
Poly: 9113 kWh
Perc: 9471 kWh
Perc-east: 1970 kWh
Perc-west: 1730 kWh

Grandi Yacht

Sofisticazione in mare

I grandi yacht forniscono un lusso e un comfort maggiori di molte case. O persino di molti hotel. Potete muovervi nella cucina completamente equipaggiata, godervi la suite di intrattenimento di prima qualità oppure lavorare in un sofisticato ufficio. Victron compenetra un alto livello di lusso con un’attrezzatura energetica all’avanguardia, che vi fornisce mesi di autonomia.

Di quanta energia avete bisogno?

Ipotizziamo che passiate parte dell’anno nella vostra seconda casa galleggiante. Le numerose forniture di bordo vi offrono la libertà di rimanere lontano dai porti per settimane, ancorati nella vostra baia preferita. Grazie a un ufficio di bordo completamente equipaggiato, potrete lavorare come sempre, ma con un panorama del quale non potete godere nemmeno dal vostro ufficio di Manhattan.

Qual è il Piano Energetico Ottimale che rende possibile tutto ciò?

Consumo

Di quanto avete bisogno?

Uno yacht di lusso è pieno fino all’orlo di attrezzature elettriche. Le attrezzature indispensabili per la navigazione generalmente funzionano con la CC, ma gli apparati più grandi funzionano con la CA. In genere, il condizionatore è ciò che consuma più energia. Anche lavatrici, asciugatrici e impianti di desalinizzazione consumano molta energia. Gli yacht più grandi impiegano tutti i tipi immaginabili di dispositivi elettronici, aumentando ancor più il consumo.

Da 20 kWh fino a 64 kWh/giorno o anche più

profili di consumo giornaliero “normale”, “pesante” e potenzialmente illimitato. Ulteriori informazioni

Stoccaggio e conversione

Quanta energia si deve immagazzinare?

Lo stoccaggio di energia nelle batterie aiuta a ridurre l’uso del generatore. Il funzionamento a batteria invece che tramite un rumoroso generatore (principale) durante la notte, vi consente di addormentarvi ascoltando il cinguettio degli uccelli della laguna. Idealmente, la batteria di servizio possiede la capacità sufficiente per supportare le utenze critiche della barca per almeno 24 ore.

Generazione

Da dove viene l’energia?

Quest’enorme quantità di energia deve essere generata in qualche modo . La rete di un grande yacht di lusso generalmente combina varie fonti per rispondere alla domanda. L’ossatura principale usa energia trifase per soddisfare i carichi maggiori.

In porto, lo yacht sarà collegato alla potenza banchina trifase. I motori della barca forniranno almeno parte dell’energia durante la navigazione. Spesso necessitano l’aiuto di uno o vari generatori o batterie per far funzionare tutto. I pannelli solari non possono fornire tutta l’energia necessaria, ma possono aiutare a risparmiare sui costi del carburante per i generatori.

I grandi yacht sono spesso dotati di due generatori. Il generatore principale fornisce l’energia necessaria per organizzare una grande festa. Un secondo generatore più piccolo (in combinazione ibrida con le batterie) si può utilizzare quando a bordo è presente meno gente, una versione ultra-silenziosa può alimentare il condizionatore durante la notte quando fa caldo, oppure il riscaldamento a pavimento quando fa freddo.

La scelta della soluzione Victron più indicata per il vostro yacht è un lavoro da esperti. I vostri Professionisti Victron saranno lieti di aiutarvi ad ottenere il massimo dalle migliori attrezzature di bordo.

Sembra che il vostro browser non supporti le ultime tecnologie. Per vedere questa sezione correttamente, provare con un browser più moderno.

Schema di un sistema

basato su batterie al litio e piombo-acido

Come si traducono le considerazioni di progettazione del sistema in un sistema solido?

Batteria di servizio
Caricamento in corso

Dispositivi CA

Tutto ciò che ci si aspetta in una grande casa si può trovare anche in una casa di lusso. Tutti questi dispositivi hanno bisogno della CA per funzionare. Pensate a:

  • Soluzioni di intrattenimento
  • Televisione(i)
  • Ufficio con computer, ecc.
  • Caricabatterie per telefoni
  • Frigorifero e congelatore
  • Macchina per il caffè
  • Macchina del pane
  • Lavastoviglie
  • Forno a microonde
  • Frullatore
  • Cantinetta
  • Lavatrice
  • Asciugatrice

BatteryProtect

Scaricare troppo una batteria la danneggia. Aggiungendo un Victron BatteryProtect si scollega la batteria quando la tensione scende sotto un livello prestabilito. Nessun danno.

There is more to a Victron BatteryProtect. Built-in shutdown delays ensure vital electronics aren’t disconnected in error, i.e. when starting an engine causes a short drop in voltage. It will also automatically reconnect everything when the battery is sufficiently recharged.

BatteryCombiner

The Cyrix BatteryCombiner is the only safe way to connect the house battery to the starter battery (to start your boat’s engines). With a BatteryCombiner you can charge the house battery from the alternator without running the risk of draining the starter battery (which always should be ready to go). When other sources of power are available (eg. shore/solar/generator power), the Cyrix BatteryCombiner will allow bi-directional charging from the house battery to the starter battery.

Quando le tensioni delle batterie d'avviamento e di servizio sono uguali, usare un Cyrix: la sua corrente nominale dovrebbe essere uguale o maggiore rispetto alla corrente nominale dell'alternatore. Se la batteria di servizio è al litio e gli alternatori hanno un amperaggio inferiore a questa, oppure quando le tensioni della batteria di avviamento e della batteria di servizio sono diverse, utilizzare un convertitore CC-CC o un Buck-Boost.

Battery Management Systems

Battery management systems take excellent care of Lithium batteries, protecting the individual cells of LiFePO4 batteries against over voltage, under voltage and over temperature and will shut down or reduce charging (VE.Bus products only) or disconnect the loads when this occurs.

Victron Energy offers several BMS options, in general the VE.Bus BMS and smallBMS signal separate devices to disconnect the charging (Inverter/Chargers, Cyrix-Li, DC-DC chargers) or disconnect the loads (BatteryProtect, Inverter/Charger), the modular Lynx distribution system features the Lynx BMS and other modules for more control over the DC busbar. For vehicles and boats all-in-one functionalities are available in the Smart BMS versions for Victron Lithium batteries, but also include current limiting to protect the alternator from overheating and BatteryProtect-like functionality to shut down the loads when pre-set critical battery conditions are met.

Victron Energy also offers full flexibility when it comes to selecting a third-party off-grid battery bank (and their BMS) of choice. A large number of well supported Lithium battery manufacturers can be easily integrated through the use of a mandatory GX-device. This flexibility enables our customers to perfectly match their off-grid needs for their unique power situation. When working with unsupported brands, a Victron Energy Battery Monitor is required to pass on accurate state of charge readings to the wider system.

Guardate tutti i nostri Sistemi di Gestione della Batteria

Monitor della Batteria

Il monitor della batteria è come un “indicatore di livello del carburante” della vostra batteria. Registra l’energia consumata e caricata. Il monitor della batteria calcola lo stato della carica, la capacità residua e il tempo rimanente perché la batteria si svuoti. La tensione della batteria non fornisce un’indicazione precisa del livello di carica della batteria (soprattutto se è sotto carico). Il monitor della batteria la fornisce.

I monitor della batteria di Victron Energy tengono traccia dei dati cronologici, come il numero di cicli di carica, la scarica più profonda, la tensione più alta, la tensione più bassa e così via. Avvisano delle condizioni critiche, come bassa tensione o bassa carica, e possono persino arrestare completamente l’alimentazione elettrica per evitare costosi danni alla batteria, oppure avviare un generatore.

Victron offre monitor della batteria con e senza display e versioni Smart, che consentono di tenere traccia dei dati particolareggiati e di regolare le impostazioni nella nostra app gratuita VictronConnect.

La maggior parte dei sistemi al litio richiedono un Sistema di Gestione della Batteria, che può fornire informazioni sulla batteria al sistema generale. In questa configurazione un Monitor della Batteria potrebbe essere ridondante. Vedere Sistemi di Gestione della Batteria per ulteriori informazioni. Guardate tutti i nostri Monitor della Batteria

Boat engines

Large yachts are equipped with marine engines similar to those in commercial vessels. The engines are designed to run continuously, for weeks on end. They come with high-output alternators to charge the engine batteries, drive fuel pumps, etc. They are also intended to power DC equipment like the desalination plant, winches, navigation, refrigeration, etc.

Boat Network

Keeping grips on all the systems on board can be a hassle. The solution: tie everything together in a single boat network using NMEA communication standards. Your boat network can include navigation equipment, tank senders, battery monitoring and much more. The status information can trigger alarms and shutdowns, adding to the safety on board. The Cerbo GX now supports the NMEA2000 out protocol, allowing you to monitor your boat’s network of systems from wherever you are.

Cerbo GX

The Victron Cerbo GX is the communication-centre of your boat’s installation, allowing you to always have perfect control from wherever you are and maximises its performance. Simply connect through our Victron Remote Management (VRM) portal, or access directly, using the optional GX Touch 50 screen, a Multi Functional Display or our VictronConnect app thanks to its added Bluetooth capability.

The Victron Cerbo GX is an easy to use visual system. Instantly monitor the battery state of charge, power consumption, power harvest from PV, generator, and mains, or check tank levels and temperature measurements. Easily control the shore power input current limit, (auto)start/stop generator(s) or even set quiet periods to avoid starting the generator in the middle of the night. Change any setting to optimise the system, follow up on alerts, perform diagnostic checks and resolve challenges remotely. The Cerbo GX turns any power challenge into an effortless experience.

Elettronica della barca

A luxury yacht has a lot of DC equipment on board. Most of these devices are needed to safely operate the ship. The battery should be big enough to support them even when the ship’s engines and generators aren’t running.

  • Pannello di controllo della barca
  • Scandaglio/ecoscandaglio
  • Plotter cartografico
  • Navigazione / GPS
  • Navtex
  • Pilota automatico
  • Radio pluribanda
  • Comunicazioni via satellite
  • Sistemi di identificazione del traffico marittimo
  • Luci di navigazione
  • Pompa
  • Ventilatori
  • Illuminazione interna
  • Hi-fi

Generator

Large yachts are often equipped with two or more generators. The main generator (i.e. 50 kW) covers all the power you’ll need to throw a big party. A quiet, smaller generator (i.e. 8 kW) could be used with less people on board or power the air conditioning at night when it’s hot out there, or the floor’s heating when it’s cold.

Adding batteries and Victron’s PowerAssist creates a smart hybrid power concept. It comes with several advantages:

  • Longer generator free periods.
  • Reduced rating of the generator.
  • Reduces shore power requirement.
  • Uninterrupted AC power on board.
  • Increase redundancy and therefore safety.

Bigger yachts with large Lithium (house) battery banks can also have dedicated DC-DC generators to directly charge the batteries.

GX GSM Dongle

A GX GSM module will give you 3G internet connectivity to the on board systems. When the boat is in range of a 3G network, it will send data to the VRM website and you can monitor the boat from your smartphone. The GSM module adds tracking the boat, recording your trips and putting up a geo-fence around the boat. You will get an alert via mail when the boat travels outside the geo-fence area.

Moduli GX 4G

Un modulo GX 4G doterà di connettività Internet mobile il vostro sistema Victron Energy. Quando il sistema si trova nel raggio d'azione di una rete 4G, invia i dati al sito web VRM e potrete monitorare il sistema dal vostro smartphone. Il modulo aggiunge la localizzazione GPS, di conseguenza registra i vostri viaggi e crea un recinto virtuale attorno all'impianto. Riceverete un avviso tramite e-mail quando il sistema si sposta al di fuori dell'area del recinto virtuale.

Victron Energy offre svariati moduli 4G e il modem GlobalLink 520 che, per i primi cinque anni, funziona senza canoni mensili o abbonamenti. Scoprite i nostri modem 4G Scoprite il nostro GlobalLink 520

House battery

The house battery stores power for the boat’s electrical system. Large yachts come with large power demands and the house battery should have a very large capacity.

For a house battery you can choose from two types: lead-acid and lithium. There are various reasons to favour one over the other. Here are a few common ones:

  • Choose Lead-Acid when:
  • Use occasionally
  • Lower purchase cost
  • Weight and space are not an issue
  • Normal charging
  • Choose Lithium when:
  • Use daily
  • Lower cost per cycle
  • Weight and space considerations
  • Fast charging

House battery

The house battery stores power for the boat’s electrical system. Large yachts come with large power demands and the house battery should have a very large capacity.

For a house battery you can choose from two types: lead-acid and lithium. There are various reasons to favour one over the other. Here are a few common ones:

  • Choose Lead-Acid when:
  • Use occasionally
  • Lower purchase cost
  • Weight and space are not an issue
  • Normal charging
  • Choose Lithium when:
  • Use daily
  • Lower cost per cycle
  • Weight and space considerations
  • Fast charging

Isolation Transformer

An isolation transformer prevents electrolytic corrosion. The transformer is mounted directly behind the shore power connector on board. It blocks DC currents that might leak through the shore power earth terminal. These currents can cause corrosion to all metal parts under water, like the hull, propeller, shaft, etc. The isolation transformer should have the same power rating as the incoming shore power.

It’s a misunderstanding that galvanic corrosion occurs only in metal and aluminium hulls. In fact it can occur on any boat as soon as a metallic part (the shaft and propeller) is in contact with water. Galvanic corrosion will quickly dissolve your sacrificial anodes, and attack the shaft, propeller and other metal parts in contact with water as soon as the boat is connected to the shore-side supply. It might therefore be tempting not to connect the ground conductor: this is however extremely dangerous because Ground Fault Current Interrupters will not work nor will a fuse blow in case of a short circuit to a metal part on the boat.

The safe option is to use an isolation transformer for metal boats or boats with bigger systems, sized in line with how much Watts the boat will consume from shore power.

Inverter/Charger

A large yacht will take a three phase shore power supply. The large generator on board will also deliver three phases; it will run most of the day. A smaller second generator (in hybrid combination with the batteries) could be used with less people on board. a super silent version could power the air conditioning at night when it’s hot out there, or the floor’s heating when it’s cold. Without airconditioning, the inverter/charger can supply power from batteries during the night and act as a backup for the generator(s).

  • Victron inverter/chargers come with a handful of outstanding features:
  • PowerControl: automatically manage battery charging to prevent an overload of the generator or shore power.
  • PowerAssist: uses the batteries as a buffer to assist the generators or shore power during peak power demand.
  • Perfect power: even sensitive devices run flawlessly and uninterrupted on the pure sine wave power.
  • High peak-power: use heavy motorised equipment without overheating.
  • Optimize the use of a larger main generator and a smaller secondary generator.
  • Use the power stored in batteries to create a quiet generator free period.
  • Increase redundancy and safety.
  • Low self consumption.
  • Multiple Quattros can be joined to create a three phase supply upwards of 60kW (Victron can even size up to 180kVa, but that’s way too much for a Yacht).

Thanks to Victron’s PowerAssist, the generator doesn’t have to be sized for the maximum load. You can use a smaller generator which is cheaper to install, uses less fuel and produces less noise. Also, peak demand can be met by combining the generator with Victron Quattro inverter/chargers.

A three phase inverter/charger system always consists of three interconnected inverter/chargers. Throughout the boat you’ll find three phase and single phase loads. The three phases are split into several single and three phase groups. Each group powers a number of devices. There is a switchboard in the boat, like you’ll find in your home.

Lynx ion BMS

The Lynx Ion BMS is a dedicated battery management system (BMS) that protects lithium batteries against deep discharges, overcharging and high temperatures. When critical values are exceeded, the BMS acts immediately: loads are disconnected physically in case of a deep discharge and charging is stopped when there is a risk of overcharging. High temperatures trigger an immediate end to both charging and discharging.

The Lynx Ion BMS is tailored for the 24 or 48 Volt HE lithium batteries. It comes in two ratings of 400 and 1,000 Amps to fit even the biggest systems. Loads and charging power are disconnected automatically in case of deep discharges, overcharges and high temperatures. Battery monitoring is built into the The Lynx Ion BMS; no separate battery monitor is needed.

Integrazione MFD GX

The Victron integration between our GX range and several leading Multi Functional Display manufacturer brands enables you to easily connect an MDF to the heart of your power system such as the Cerbo GX, or the GX enabled Multiplus-II GX. Once connected you can easily monitor and control your boat’s power system, right on your Glass Bridge.

3 Phase Loads

Everything is bigger on large luxury yachts. DC or single phase AC often isn’t enough to run the powerful thrusters, winches, pumps and pressure-washers. They need three phase AC to quench their thirst for power.

Professional kitchens and catering equipment come with appliances that take three phase AC. The boat might also have a three phase electrical boiler to provide hot water to several bathrooms and taps at the same time.

Examples of three phase equipment:

  • Heavy windlass
  • Heavy pumps
  • Hydrophore
  • Deck winches
  • Bow thruster
  • Stern thruster
  • Boiler
  • Professional kitchen equipment
  • Desalination plant
  • Air conditioning

Orion-TR Smart DC/DC charger

The Orion-Tr Smart DC/DC charger is used in dual battery systems, where the (smart) alternator and the start battery are used to charge the service battery (of equal or different voltages). The Orion Tr-Smart charger can be used in 12V or 24V systems and is suitable for both lead acid and lithium batteries and can be parallel connected to increase the output current.

Charging lithium batteries from the alternator

Alternators cannot be connected directly to most lithium batteries. A lithium battery will draw more current than the alternator can supply, which may result in alternator damage. A Orion-Tr Smart DC/DC charger solves this problem: it acts as a current limiter between the alternator and the battery: the battery can be safely charged without blowing up the alternator.

Please check your manufacturer for the maximum charging current of your alternator and size the configuration of DC-DC converters accordingly (the current rating of the DC/DC charger has to be less than the alternator’s current rating, or programmed to deliver less Amps).

Starter Battery

The starter battery is needed to start your boat’s engines. These batteries are different from house batteries and engineered to deal with a large discharge current. The starter batteries should be ready to go. Always use a BatteryCombiner to connect the starter batteries to the rest of the electrical system; it prevents an accidental drain of power.

Solar panels

More and more yachts area equipped with solar panels. Although they will never be able to cater for all the power needed, they can reduce the running time of the generator and fuel costs. Victron offers a wide range of highly efficient solar panels that are just perfect for marine use.

Shore Power

Usually shore power is available in the marina; it is used to run large AC equipment on board and recharge the batteries. Larger boats need a three phase supply. Sometimes shore power can’t provide enough power to cater for the total AC load of the boat. It might also just be single phase.

Often shore power is limited in how much power you can draw, i.e. just 10 Amps. Berths with higher ratings might not always be available. Victron inverter/chargers allow you set a maximum shore power current. Now you can charge your batteries and turn on any equipment without blowing a fuse. Thanks to Victron’s PowerAssist, the generator and batteries can automatically bridge the gap between supply and demand.

Sometimes shore power is less than perfect. You might run into voltage drops if you’re at the far end of the harbour. There could also be power surges, which could harm sensitive equipment on board. Victron’s inverter/chargers smooth out these problems and turn bad power into perfect power.

Solar charger

A solar charger harvests the power from the solar panels to charge the house batteries. Solar chargers have the same charging cycles as a regular, fully automatic, battery charger.

In a marine environment, the performance of solar panels changes constantly. Victron’s solar controllers use ultra fast maximum power point tracking to squeeze every drop of power out of the panels.

GX Touch

The GX Touch 50 display allows you to have an instant overview of your system and adjust settings in the blink of an eye. Simply connected to the Cerbo GX with one cable, its super slim 5 inch waterproof design and its top-mountable setup bring a lot of flexibility when creating a crisp and clean dashboard.

VictronConnect

All Victron products on your boat can be monitored and controlled from the palm of your hand. Just connect the VictronConnect App via Bluetooth and you’ll have direct access to values like battery voltage and current. You can also turn devices on or off, as well as change their settings.

See what the VictronConnect app can do

VRM - Gestione Remota di Victron

Monitorare e gestire

Monitorate e gestite il vostro sistema Victron Energy ovunque vi troviate e rilevate tempestivamente i problemi impostando le allerte e gli allarmi. Il VRM consente sempre un controllo perfetto, ovunque ci si trovi.

Il VRM funziona con un dispositivo GX, come il Cerbo GX con connessione a internet, il GlobalLink 520 o il GSM LTE 4G per i sistemi più piccoli.

Monitorizza

Monitorizza in tempo reale lo stato di carica della batteria, il consumo di potenza e la raccolta di energia da fotovoltaico, generatore e rete. Ottimizza la raccolta e l’utilizzo dell’energia, mediante grafici cronologici e rapporti analitici dettagliati. Rileva tempestivamente eventuali problemi, impostando allerte e approfondimenti degli allarmi, per evitare guasti di sistema definitivi.

Gestisce

Controlla facilmente il limite di corrente di ingresso della potenza banchina, (auto)avvia/arresta i generatori o persino imposta periodi di silenzio, per evitare l’avvio del generatore in piena notte. Tramite il VRM potete cambiare qualsiasi impostazione, effettuare un approfondimento degli allarmi, eseguire controlli diagnostici e risolvere problematiche ovunque vi troviate.

Scoprite tutti i nostri dispositivi GX

Lynx Smart BMS

Il Lynx Smart BMS è un sistema di gestione della batteria dedicato per batterie Lithium Smart di Victron Energy (per le batterie al litio che non sono di Victron, vedere più avanti). Sono disponibili vari BMS per la nostra serie di batterie Litio Smart, e il Lynx Smart è l’opzione più ricca di funzionalità e più completa. Le sue principali caratteristiche sono:

  • Contattore integrato da 500 A, utilizzato come ulteriore meccanismo di sicurezza e disponibile anche come interruttore del sistema principale controllabile da remoto.
  • Monitor della batteria, che indica la percentuale dello stato di carica e altri dati.
  • Segnale di preallarme: avverte prima che il sistema si spenga a causa, per esempio, di una cella bassa.
  • Bluetooth da utilizzare con la nostra App VictronConnect, per la configurazione e il monitoraggio.
  • Monitoraggio locale e remoto mediante un dispositivo GX di Victron, per esempio il Cerbo GX.

Sistema di gestione della batteria

Il sistema di gestione della batteria dedicato (BMS) protegge le batterie Lithium Smart di Victron da scariche profonde, sovraccarico e temperature elevate. Quando si superano i valori critici, il BMS interviene immediatamente: i carichi vengono scollegati fisicamente in caso di scarica profonda e la carica viene fermata quando esiste il rischio di sovraccarico. Le alte temperature innescano l’arresto immediato sia della carica che della scarica.

Monitoraggio della batteria

Il monitoraggio della batteria è incorporato nel Lynx Smart BMS, perciò non è necessario un monitor della batteria a parte. Grazie al Bluetooth, il banco batterie può essere monitorato tramite VictronConnect, quando è collegato a un dispositivo GX, e anche tramite il VRM, la nostra soluzione di monitoraggio remoto.

Sistema di distribuzione Lynx

Questo prodotto fa parte del sistema di sbarre modulare Lynx che comprende anche il Lynx Distributor, ovvero, un sistema di sbarre CC che contiene 4 fusibili CC e ne monitorizza lo stato in VictronConnect e nel VRM, nonché altre connessioni CC per la gestione di distribuzione, fusibili, monitoraggio della batteria e/o batterie al litio.

Batterie al litio che non sono di Victron

Il sistema di sbarre Lynx può essere utilizzato anche per la distribuzione CC e il monitoraggio di batterie al litio che non sono di Victron. In tal caso, sostituire il Lynx Smart BMS con il Lynx Shunt VE.Can per il monitoraggio di qualsiasi altra batteria. Scoprite tutti i moduli Lynx

Lynx Distributor

The Lynx Distributor is a modular DC busbar, with locations for four DC fuses. It will monitor the status of each fuse, and indicate its condition with a LED on the front. When connected to a Lynx Smart BMS or Lynx Shunt, the status of the fuses will be visible in VictronConnect and VRM (when the Lynx Smart BMS is connected to a GX-device).

Multiple Lynx Distributors can be used to connect all the DC-loads and charge sources on one side of the BMS, on the other side, a Lynx Power In (without fuses) or another Lynx Distributor (with fuses) can be used to connect the battery bank to the modular busbar.

Lynx Distribution system

This product is part of the modular Lynx busbar system that also provides the Lynx Smart BMS, a dedicated Battery Management System for Victron Lithium Smart Batteries (for non Victron Lithium batteries, use the Lynx Shunt).

Scoprite tutti i moduli Lynx

Sembra che il vostro browser non supporti le ultime tecnologie per vedere questa sezione correttamente: provare con un browser più moderno.

Immergetevi nel mondo dell’energia marina

Trovate il vostro rivenditore locale

La nostra affermata rete globale di Professionisti Victron locali si dedica ad aiutarvi a trovare la soluzione ottimale per la vostra sfida.

Affidatevi al nostro servizio mondiale

Victron considera essenziale che i clienti ricevano un servizio e un supporto veloci e competenti. Ecco perché la nostra rete globale di Professionisti Victron possiede i più alti livelli di competenze tecniche e si impegna a consegnare le riparazioni il più rapidamente possibile.

In modo che possiate iniziare o continuare il vostro viaggio, ovunque siate diretti.